بهبود سندروم روده تحریک‌پذیر با کاهش مصرف کافئین

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

خبرگزاری فارس: بهبود سندروم روده تحریک‌پذیر با کاهش مصرف کافئین

 

 زیاد کردن دفعات وعده‌های غذایی با حجم کم و کاهش مصرف کافئین به بهبود بیماری سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کند و روده را در سلامتی قرار می‌‌دهد.

 

به گزارش   پایگاه صاعقه به نقل ازخبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، سندروم روده تحریک‌پذیر یا آی‌بی‌اس نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، بدون هرگونه علت ارگانیک دیگری، مشخص می‌شود.

 

اسهال یا یبوست می‌توانند علامت غالب باشند که ممکن است به صورت متناوب ظاهر شوند.

 

عفونت‌های حاد دستگاه گوارش، تب طولانی مدت، اضطراب و افسردگی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سندروم روده تحریک‌پذیر هستند. 

 

درد شکمی و گرفتگی عضلات، اسهال، یبوست و نیاز فوری به رفتن به سرویس بهداشتی نیز از مهم‌ترین علائم ابتلا به این سندروم است که افراد را در شرایط سخت قرار می‌دهد؛ آنها را از سر کار رفتن منع می‌کند و موجب افزایش هزینه‌های زندگی می‌شود. 

 

پزشکان معتقدند که تغییر رژیم غذایی موجب کاهش علائم بیماری و به مرور زمان موجب بهبود فرد می‌شود. زیاد کردن دفعات وعده‌های غذایی و کوچک کردن حجم آنها به بهبود این بیماری کمک و روده را در سلامتی قرار می‌‌دهد. 

 

پزشکان معتقدند، بیماران مبتلا به آی‌بی‌اس باید مصرف کافئین را به حداقل برسانند تا هضم غذا در آنها طبق اصول تعریف شده صورت گیرد. چربی‌های اشباع شده در مواد لبنی نیز برای این افراد توصیه نمی‌شود؛ لذا کسانی‌که نوشیدنی‌های خود را با شیر مصرف می‌کنند باید آن را تا یک فنجان در روز کاهش دهند. 

 

پزشکان مصرف کافئین را از این جهت که دفع مدفوع را راحت‌تر و کوتاه‌تر می‌کند و در اصلی‌ترین وظیفه روده بزرگ اختلال ایجاد می‌کند، منع می‌کنند. 

 

 

انتهای پیام/

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید